Setelah 5 tahun menyepi tanpa sebarang album, kumpulan yang pernah dianggotai oleh Faizal Tahir ini telah melancarkan album terbaru mereka. Mempersembahkan album terbaru kumpulan nasyid MIRWANA - BUMI AKHIR USIA!

Saya membuat pesanan album ini di Inteam Mobile bulan lalu. Alhamdulillah, album itu selamat sampai dan saya terus mendengarnya. YA! FANTASTIC!! Lagu-lagu kumpulan Mirwana jarang mengecewakan, mereka gemar melakukan eksperimen terhadap lagu-lagu mereka dengan membawa genre muzik yang baru (ala-ala R&B), dan yang mencuri tumpuan ialah album ini juga menampilkan artis-artis lain seperti HUJAN, EDRY DEMANCUS, DJ ERWAN dan Shazee sebagai penyanyi jemputan dalam lagu-lagu mereka.

BACA SETERUSNYA>>


LAGU-LAGU ALBUM BUMI AKHIR USIA


1) Muhammad SAW
2) Andaiku Pergi
3) Tika Masanya feat. Hujan
4) Fana Pesona
5) Bukti Cinta feat. Edry Demascus
6) Kembali Padamu
7) Anugerah Istimewa
8) Jauh
9) Bumi Akhir Usia feat. Dj Erwan & Shazee
10) Cahaya Kekasih





Album ini juga disertakan dengan Bonus Tracks yang melibatkan lagu 'Andaiku Pergi' (Original & Instrumental) dan Jauh (Original Version).

Lagu-lagu yang hits bagi saya sendiri ialah Bumi Akhir Usia, Andaiku Pergi dan Tika Masanya. Lagu mereka memang unik dan lain-lain dari lain. Genre lebih kepada R&B sesuai kepada mereka yang gemar dengan genre tersebut. Alternatif sudah tersedia, kepada yang minat dengan lagu-lagu genre ni, pastikan lagu ini menjadi pilihan anda.

SEKITAR ALBUM

Bukan sahaja lagu-lagunya yang fantastik, kulit albumnya juga bagi saya antara yang terbaik yang pernah saya jumpa. Dengan memiliki album 'Limited Edition', harganya sangat sesuai dengan apa yang mereka hasilkan. Jom layan..

Bentuk sebenar album (Limited Edition)


Promo Wallpaper mereka


Gambar Album mereka


Wallpaper untuk lagu Muhammad SAW


Lagi..


Dan Lagiii...

Bagi sesiapa yang ingin melanggan lagu-lagu ini, bolehlah lihat gambar promo di bawah ye. Tapi untuk pengguna Maxis, Digi dan U-Mobile sahaja.


Kat Youtube pun dah ada video-video diorang. Untuk mendengar lagu-lagu mereka secara santai, bolehlah tengok kat bawah ni..

Tika Masanya feat. Hujan




Andaiku Pergi





Jauh (ala-ala lagu indon pun ada)





Jadi.. Dapatkanlah album Mirwana - Bumi Akhir Usia ini dengan harga RM 29.90 sahaja. Album agak sukar nak dapat kat kedai-kedai CD, kalau ada pun kat kedai CD yang besar-besar. Bagi memudahkan anda, kalau berminat nak beli bolehlah klik (di sini).

Tahniah Mirwana kerana memberikan buah tangan yang baik. Teruskan berkarya dan naikkan martabat industri Nasyid tanah air ini. Dan yang paling penting ialah dakwah kerana Allah Subhanahu Wataa'ala.. Bagi yang mahu mendapatkan info tentang album ini, bolehlah terus ke laman web Mirwana (di sini).

"Towards Islamic Arts Priority"

Blogger Templates

Jamalie_Jam @ jamalrafaie89.blogspot.com
13600 Perai, Pulau Pinang.