"Jauh Perjalanan Luas Pandangan"
"Cintailah Alam Sekitar"



"Salam.. Esok mu nok g x mandi2 kat sedim? Shafiq mpp ajok mu. Ajok la awok2 mu g"
, saya terima sms dari Pidin di kala malam semakin menggelap. Apa lagi, peluang nak jalan2 jangan dilepaskan pulak, rugi kalau tak pergi. Saya ajak la kawan saya si Fitri ikut sekali. Jadi, bermula la perjalanan kami ke Sg. Sedim (25/10/09) pada pukul 10.00 pagi. Sebanyak 7 buah motorsikal konvoi beramai-ramai..

Baca seterusnya>>



Alhamdulillah.. Perjalanan berjalan seperti biasa dan selamat. Tetapi kat highway pulak sangkut. Polis Trafik 'menyambut' kami.. Tak pe la.. Tak buat salah buat apa nak takut. Tunjuk aje la lesen yang ada.


Sampai di Sg. Sedim, ketenangan dapat ku rasai apabila dapat melihat keindahan Allah s.w.t yang serba indah ini. Kami beramai-ramai terjun ke dalam sungai yang sejuk ini sampailah ke waktu zohor..


Kembara ke Sg. Sedim adalah pengalaman pertama bagi saya. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 1 jam ke sana. Di samping menenangkan fikiran, kita juga dapat menikmati keindahan alam yang Allah s.w.t telah ciptakan kepada kita. Subhanallah..

Marilah kita bersama-sama menjaga keindahan alam sekitar kerana alam sekitar bukannya kepunyaan kita tetapi kita meminjamnya dari anak2 kita..

*Terima kasih kepada Saudara Shafiq Jamaludin kerana meng'organize' program jalan2 ni. Terima kasih juga kepada kawan2 lain yang turut serta..