Sedar tak sedar sudah 5 semester saya di UiTM Pulau Pinang. Maha Suci Allah yang telah menentukan saya di sini. Dapat berjumpa dengan rakan-rakan seperjuangan yang banyak membantu dalam mencari pengalaman hidup.

Namun ketika ini, hati saya sunyi.. Episod ke 5 dalam perjalanan perjuangan saya di sini sudah menutup tirainya. Selepas selesai menjawab kertas Automotive Engine Technology tadi, maka secara rasminya semester ini ditamatkan (kertas terakhir untuk semester ini). Walaupun saya masih belum bertolak pulang ke rumah untuk beberapa hari ini, tetapi ianya sedikit mengusik jiwa kerinduan.

Baca seterusnya>>


SEMESTER YANG MENGUJI

Sepanjang semester ini berlangsung, banyak perkara yang diberi ujian oleh Allah s.w.t. Ujian yang paling diingati ialah ujian penyakit H1N1. Dimana saya bersama rakan2 JPK bertugas sehingga ke pagi menjaga para pelajar yang disyaki mengidap penyakit tersebut.


Akibatnya.. Ramai pelajar dan staf yang mengidap gejala H1N1 seperti batuk dan selesema.Kelas tergendala hampir seminggu sebelum UiTM Pulau Pinang diistiharkan tutup selama seminggu selepas itu.

Setiap rancangan Allah s.w.t tidak sia-sia. Sebenarnya Dia mahu menghapuskan dosa2 yang banyak kita lakukan. Allah juga mahu menunjukkan bahawa hanya Dialah yang Maha Berkuasa di muka bumi ini, tiada siapa yang mampu menghalangnya walaupun Pengarah Kampus. Subhanallah.. Semoga kita mengambil iktibar dengan apa yang menimpa ke atas kita. InsyaAllah..

KENANGAN PAHIT DI SEMESTER INI

Saya bersama Allahyarham ketika penyampaian cenderamata kepada Fitri UNIC

Pemergiannya tidak disangka-sangka. Perginya tiada pengganti. Perginya Allahyarham Prof. Madya Ahmad Bin Ismail di hari raya kedua begitu memeranjatkan kepada sesiapa yang mengenali arwah.

Saya masih ingat di waktu pertama kali bertemu dengan beliau, beliau sangat bersederhana dan berpegangan agama. Jasanya begitu banyak kepada Persatuan Kesenian Islam yang saya wakili. Allahyarhamlah yang sehabis baik meluluskan dan mengambil berat kepada persatuan saya. Semoga rohnya dicucuri rahmat dari Allah s.w.t dan ditempat di kalangan hamba2-Nya yang soleh. Ameen..

KENANGAN MANIS DI SEMESTER INI

Inteam di Konsert Malam Aspirasi Islam 2

Syukur saya kepada Allah apabila melihat Konsert Malam Aspirasi Islam 2 (Bersama Inteam) berjaya dilaksanakan. Program ini memberi pengalaman yang baik kepada saya iaitu berurusan dengan Inteam selepas pernah berurusan dengan kumpulan UNIC sebelum ini.

Far-E-ZeeN di UniFes_09

Kenangan manis juga tercatat di UiTM Pulau Pinang apabila mendapat tempat ketiga dalam University Islamic Festival 2009 di gelanggang sendiri. Lagu cadangan saya didendangkan ketika pertandingan ini. SYAHID FI SABILILLAH.

Far-E-ZeeN bersama Inteam di EKUUM Ke-22

Syukur sekali lagi kepada Allah s.w.t yang telah menobatkan kumpulan Far-E-ZeeN sebagai pemenang tempat ketiga dalam pertandingan nasyid UUM. Bangga juga ketika itu kerana kumpulan junior, ASRAR pertama kali mendapat tempat kedua dan mengalahkan kami. Hehe..

HARAPAN DAN DOA

Saya berdoa kepada Allah supaya memberi peluang kepada kita untuk terus mengecap nikmat iman dan islam-Nya. Kepada kenalan dan pensyarah, saya memohon ampun dan maaf di atas keterlanjuran saya sepanjang semester ini. Semoga kita semua berada dalam rahmat-Nya. InsyaAllah..